تکنیک رهایش هشیاری

تکنیک رهایش هشیارِی(Awareness Release Technique(ART:
در گذشتة نه چندان دور در ایالات متحده امریکا روش درمانی بخصوصی برروی اختلالات وبیماری هاتوسطAlexander Lower و Wilhelm Reich و C.G.jung تحقیق و تهیه و بعد ازبررسی های مختلف معرفی شد که علاوه بر توجه به عقاید سنتی چین وهندی ها به انرژی ، با باور ها و مفاهیم طب غربی نیز تطبیق می نمود.

با اقدام به درمان بیماری ها توسط این روش ، تاثیر انرژی درمانی به وسیله طب سوزنی کاملا قویتر و موثرتر خواهد شد.در این همکاری طب سوزنی که یک متد درمانی است وتوسط طبیب آمریکائیRobertT.jaffeکشف شده مورد استفاده قرار می گیرد.این متد در بیماری های حاد و مزمن همراه با طب سوزنی استفاده شده و با تقویت عملی طب سنتی چین هشیاری و حساسیت بیشتری نیز به عضو و شخص بیمار می دهد.

در طب غربی،دردها و اختلالات آزار دهندة اعضا توسط داروهای مسکن یا خواب آور و برای از بین بردن اسپاسم سرکوب می شوند ولی در این روش با تاثیر مستقیم انرژی متمرکزافکار بیمارروی ناحیه دردناک و مریض انجام شده و بدین وسیله آگاهی و هشیاری بیشتری در بیمار ایجاد می شود.

البته به طوری که شرح خواهیم داد قبل از شروع تکنیک رهایشART برای بیماری و اختلالات موجود در بیمار طبق عقاید طب سنتی و تشخیص طب غربی در نقاط لازم به طور کلاسیک طب سوزنی به عمل آورده و بیمار در حالت درازکش و ریلکس با چشمان بسته به حرفهای طبیب معالج گوش می دهد.

روش رهایشARTدر مورد یک بیمار در چهار مرحله انجام می شود:
1-هشیاری:
بیمار تمام آگاهی خود را به محل ناآرام ودردناک و ناحیه بیماری(محل انسداد انرژی)متمرکز می کند واحساس و مشکل خود را با طبیب درمیان می گذارد.

2-شناسایی:
پاز بیمار خواسته می شود به ناحیه مورد شکایت توجه و تمرکز کرده و آن را بعد از تجسم کامل،محل-اندازه-حدود-استحکام-حرارت و رنگ آن را شرح دهد.در طول این مرحله دومARTاز طریق تصویر دقیق توجه بیمار به طور عمیق تری به محل بلوک و انسداد می رود.مرحله اول و دوم تقریبا 5دقیقه طول می کشد.

3-رهایش یا دگرگونی:
در طول این دوره گرفتگی و انسداد انرژی عضو با کمک هشیاری و تمرکز آزاد،انرژی درآن به جریان می افتد ودر این مرحله به علت کمک های تنفسی حالت رهایش عمیق تر می گردد.

طبیب معالج اگر متوجه شد که بیمار با هشیاری خود در عمق محل درد تمرکز کای نمی کند به بیمار دستور نفس های عمیقی داده و از بیمار می خواهد دم های خود را به ناحیه بیمار بفرستد و این بار نیز از بیمار مثل مرجله دوم می خواهد محل دقیق درد-اندازه-حدود- استحکام-حرارت و رنگ آن را شرح و تصورات و نتایج هوشیاری خود را از بیماری به زبان بیورد.

طبق معمول استحکام،رنگ و بزرگی محل بعد از چند دقیقه درافکار بیمار تغییر می کند.برای محو کردن کامل بلوک و گرفتگی به طور دائم در بعضی از موارد لازم است در حالی که بیمار تسلط کامل بر مرکز بلوکه و دردناک خود را دارد،احساس و افکار خود را متمرکز آن ناحیه بکند.رسیدن به این مرحله بعداز چند جلسه امکان پذیر می باشد.

در مواقعی که محل گرفتگی کلفت و تیره یا قهوه ای و یا سیاه باشد به بیمار گفته می شود که از خودآگاهی خود روشنایی و نور به محل بفرستد.این نوع عملARTباز شدن بلوک و گرفتگی را تسریع می نماید.مرحله رهایش و دگرگونی از دوره های دیگر طولانی تر است و بسته به نوع گرفتگی دارد.در گرفتگی ساده 5 دقیقه و در گرفتگی های مشکل 20 تا 30 دقیقه این عمل طول می کشد.

برای مثال می شود لایه های پیاز را به این محل درمانی تشبیه کرد که در هر مرحلهARTیک لایه از پیاز برداشته می شود به طوری که برای گرفتگی های بزرگ چندین جلسه باید ان روش ها را ادامه داد تا بهبودی حاصل شود.یک ضرب المثل چینی می گوید((تداوم و اصرار،موفقیت می آورد.))در این روش هم تداوم تلقین و تکرار پزشک معالج به بیمار جهت رهایش هشیاری و تمرکز عمیق به ناحیه دردها تسکین یافته و بعد از چند جلسه بهبودی کامل و یا بهبودی قابل توجهی که شاید نمی شد به تنهایی از طب سوزنی انتظار داشت به دست خواهد آمد.

4-تلفیق:
در این مرحله بیمار چگونگیباز شدن ایستائی و بلوک انرژی حیاتی و جریان دوباره آن را که توسط قدرت آگاهی و تمرکز خود توصیف و تشریح می نماید.اگر در این مرحله فهمیده شود که باز شدن و جریان انرژی حیاتیQiدر ناحیه بیمار کامل نمی باشد این تمرین های چهارگانه در منزل به طور روزانه توسط بیمار شخصا تکرار میشود.

این تمرینات کلا بستگی با آگاهی و رهایش هشیاری بیمار از 10 تا 20 جلسه طول خواهد کشید.تمرینات این روش درمانیART در طول زندگی،آگاهی و بصیرت عمیقی به تک تک اعضای بدن همراه با تمرکز در آنها پدید می آورد که از تکرار و به وجود آمدن دوباره این نوع اختلالات بدنی و بیماری ها جلوگیری می کند.این تکنیک با به جریان انداختنQiدر کانالهای انرژی بعد از محو و حل کردن ایستائی و انسدادهای انرژِی در کنار تاثیرات طب سوزنی،در تسریع و بهبود اختلالات و بیماری ها تا به امروز کمک های با ارزشی را ارائه داده است.